lørdag den 9. januar 2016

Glædelig bagjul

Eller noget.... :-) smut sagde den jul/ december....

For min egen skyld vil jeg lige lave en lille Update, på nogle af mine decembersysler, så hvis du er julemættet så ses vi bare i næste indlæg ;-) 

Oscar som nu er 3 og ja 8 mdr. Var helt med på julerierne, og julen bliver ligesom lidt mere magisk med sådan en størrelse. 

Vi hoppede med på bølgen med en lille nissedør, hvor drillenissen Julle boede. Jeg nævnte ham i sidste indlæg. Derudover lavede han lidt løjer hver dag, men for at vi forældre ikke skulle blive stresset, havde jeg skrevet en liste med løjer, så vi ikke skulle stå og finde på hver dag. Det var ting som:

Pebernødder i støvlerne 
Elastikker på jakkeærmet 
Toiletpapir på lamper, sofa, juletræ
Bytte tandbørsten ud med ostehaps og lægge tandbørsten i køleskabet
Binde stolene sammen
Snor gennem værelset med ophængte underbukser
Puderne ned af sofaen
Mælken nåede både at være rød, blå og grøn.
Madpakken blev pakket ind 

Lavede også en lille skattejagt med pebernødder rundt i huset, og skatten var en lille gave. 

Vi havde også nævnt for Oscar, at man jo kunne sende sine sutter til julemanden og få en cykel med pedaler....;-) 
Så efter nogen gange nævnelse, sagde Oscar en morgen 
" mor kan du ikke lige sende mine sutter til julemanden, og skriv lige et brev med et hjerte og en stjerne og at jeg ønsker mig en blå cykel" 
Den klarede jeg 


Og sutterne blev måske nævnt 3 gange.... Det gik over alt forventning! 

Oscar og jeg lavede også lidt krea til bedsteforældrene en Rudolf, med Oscars fod og hånd. 
Ideen fandt jeg på pinterest. 


Og lidt julepynt 



Vi fik juletræet i hus 3 søndag i advent, så vi kunne nyde det lidt. Det giver lige den rette julestemning for mig 


Og ja der mangler vist lige lidt lys nederst, men grenene sad så tæt, at jeg var bange for det ville futte af...!! :-) 

Julebordet så sådan ud



Fandt video på youtube, med foldning af juletræsservietter ;-) 

En dejlig jul, med familien min. 

Et par af mine hjemmelavede julegaver,  kommer i de næste indlæg.

Dejlig weekend til dig :-) 








 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar