onsdag den 18. november 2015

Onsdagshyggefridag

Med store O og lille M.

I dag har vi bagt lidt... 

Jeg har virkelig forsøgt at præsentere O for alt muligt forskelligt mad, og er alligevel endt op med et små kræsent barn, eller et barn der har en klar mening om hvad han vil spise.... 

Chokoladeboller, pølsehorn, pizzasnegle, pita, bare for at variere madpakken en lille smule... Men nej tak, bare rugbrød tak, med de samme 3 slags pålæg dag efter dag... Det er selvfølgelig fint med rugbrød, og måske det bare er mit behov at der skal være lidt afveksling... 

Men forsøgte nu med disse boller i dag, til frugtmadpakken. 

Kanelhavregrynæblerosinboller
Eller bare hygge boller!!!



Og indtil videre er de faldet i god jord... Og jeg synes faktisk også de var overraskende gode.

O synes det er hyggeligt at bage, og jeg synes det er en god beskæftigelse sammen med ham, så det kommer vi til at gøre lidt i på vores fridage :-) 

Opskriften faldt jeg over på en havregrynspose, og lyder således:

50g gær
2 dl. Yoghurt natural
4 dl. Vand
2 stk. Revet æbler
150g havregryn
100g rosiner
2spsk olie
2spsk sukker
1tsk kanel 
1tsk salt
800 g mel 

Æltes sammen og hæver en time, formes til boller og hæver yderligere en halv time. 
Pensles med æg, og drysses med lidt havregryn.
Bages i ca. 20 min. Ved 215 grader. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar