torsdag den 4. december 2014

Verdens bedste pebernødder...

Den opskrift tror jeg, jeg har fundet....

Brugte eftermiddagen igår, efter Oscar var hentet, på en portion pebernødder... Et overkommeligt projekt i den mørke tid


Og hold op de blev gode, det synes resten af familien også :-) 

Opskriften fandt jeg på www.valdemarsro.dk 

Og lød således 

Pebernødder - en plade med omkring 100-130 stykker)

  • 125 g sukker
  • 125 g blødt smør
  • 1/2 tsk fintrevet frisk ingefær
  • 1/2 tsk kanel
  • 1/2 tsk friskkværnet peber
  • 1/2 tsk stødt kardemommekapsler
  • 1/2 tsk bagepulver
  • 1/2 tsk natron
  • 1/2 dl piskefløde
  • 250 g mel

Smør og sukker piskes godt sammen, derefter pisker jeg fløden i ved lav hastighed. Alle de tørre ingredienser røres sammen i en skål og røres i skålen med de våde ingredienser. Ælt dejen kort, bare indtil pebernøddedejen er fast og nem at forme og ælte sammen. Jeg triller dejen ud og de små pebernødder skæres ud i passende størrelse. Jeg synes ca 1×1 cm er fint. Vi triller de og sætter dem tæt på en bageplade med bagepapir. I ovnen ved 200 grader i omkring 8-10 minutter – hold øje med dem, for ovne er forskellige og måske skal de have et minut mere eller mindre i din ovn. De skal kun lige være gyldne.


Tror næppe de holder til jul ;-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar